Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта – це та складова гуманітарної політики кожної сучасної країни, яка свідчить наскільки її суспільство захищає невід’ємні права людини та яка сьогодні поступово входить у освітній процес України.  Інклюзивна освіта – це, передовсім, формування суспільної уваги та поваги до розмаїття та унікальності кожного учня чи учениці, що, у свою чергу, забезпечує ліпшу якість освіти для всіх дітей

У справді інклюзивному середовищі кожна дитина, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, почуває себе безпечно та має відчуття приналежності до колективу. Учні та їхні батьки беруть участь у визначенні навчальних цілей, а також у прийнятті рішень щодо них. А працівники школи, у свою чергу, мають відповідну кваліфікацію, підтримку, гнучкість та ресурси, аби виховувати, заохочувати та реагувати на потреби всіх учнів, без винятку.

Одним з ключових напрямків роботи є впровадження ефективної державної політики в сфері інклюзивної освіти в Україні. Чи не вперше в Україні виділено значне державне фінансування на створення рівних умов для дітей з особливими освітніми потребами – 509 мільйонів гривень на 2018 рік. Саме у такому розмірі у держбюджеті передбачили субвенцію на інклюзивну освіту. Простими словами це означає, що з державного бюджету місцевим бюджетам передаються кошти на оплату додаткових освітніх послуг, корекційних розвивальних занять і придбання корекційного устаткування, що визначаються індивідуальною програмою розвитку дитини.   

Ще одним важливим кроком, який ініціювало Міністерство освіти та його партнери - це створення інклюзивно-ресурсних центрів - принципово нових установ, які покликані визначати особливі освітні потреби дітей не на основі міжнародної класифікації хвороб, як це було раніше, а на основі міжнародної класифікації функцій дітей з особливими потребами. Це є набагато сучаснішим і менш дискримінаційним підходом. Окрім того, ці центри будуть територіально більш доступними, оскільки вони створюються у розрахунку один центр не більш як на 7 тис. дітей, які проживають на території об’єднаної територіальної громади (району), та не більш як на 12 тис. дітей, які проживають у місті (районі міста).

Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) - це установа, яка створюється з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

Закон України «Про освіту» є новаторським та відкриває широке поле впровадження інклюзії у системі освіти. 

Міністерство освіти розробило й затвердило концепцію «Нової української школи» - стратегією реформування середньої освіти до 2029 р. Концепція передбачає високу мету - вчителі набудуть нових компетентностей, які зроблять школу такою, до якої приємно ходити учням, де прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку, та бути відповідальними громадянами.  За основу концепції взята педагогіка партнерства: співпраця між учителем, учнем і батьками, які мають стати рівноправними учасниками освітнього процесу.

У новій українській школі кожен вчитель вмітиме працювати з дітьми з особливими освітніми потребами. Завдання «розроблення та запровадження обов’язкового курсу для всіх педагогічних працівників щодо особливостей роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в рамках інклюзивного навчання» включено до Плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження «Нової української школи» і вже затверджено розпорядженням Кабміну, планується перепідготовка і підвищення кваліфікації вчителів.

Тож саме з такою шляхетною метою як сторення ІРЦ та залучення фінансування 21 травня 2019 року за ініціативи Великомихайлівської об’єднаної територіальної громади було організовано семінар, в якому взяли участь і представники Захарівської районної ради та районної державної адміністрації. Захід пройшов на території Новосільського НВК. Саме в його приміщенні на першому поверсі планується розмістити ресурсний центр. Звичайно, необхідний капітальний ремонт для облаштування приміщень спеціальним обладнанням. Держава у поточному році виділить на це лише близько 150 тис. грн., що не покриє облаштування навіть одного кабінету. Тож необхідно залучати кошти обласної ради, укладати договори про міжмуніципальне співробітництво. Така співпраця об'єднає зусилля та матеріальні ресурси,  дасть можливість створити реально працюючу систему інклюзивної освіти у нашому регіоні.  Великомихайлівці запросили до взаємодії органи влади Захарівського району, Затишанську, Цебриківську ОТГ. Депутатський корпус місцевих рад району має обговорити ці питання і погодити виділення коштів для дітей з особливими потребами.

З рішеннями не слід довго зволікати, оскільки висновки, видані дітям з особливими потребами вже ліквідованими медико-педагогічними комісіями, будуть дійсні лише до 01 вересня п.р. Центри зараз утворюються по всій області. Є можливість проаналізувати умови співпраці з іншими потенційними центрами, наприклад, Подільським, чи якимсь із Одеських, і прийняти виважене рішення. Великомихайлівський ІРЦ вже зареєстрований, призначено директора, психолога, логопеда, щукають фахівців з лікувальної фізкультури, реабілітологів тощо.

22-sich-inklyuz-tsentr1-1024x683

060835a82deb82393b63b1b93fbe9e22

Календар новин

<< < Серпень 2019 > >>
ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31